Ogólny opis


W samochodach Daewoo Nubira były montowane dwa rodzaje skrzyń biegów, manualna oraz automatyczna.
Skrzynia manualna jest skrzynią sześciobiegową, w tym pięć biegów do przodu i jeden do tyłu różnica między silnikiem 1.6 a 2.0 polegała na zmianie przekładni głównej.
Skrzynia automatyczna posiadała pięć biegów, cztery z nich do przodu i jeden wsteczny.
W skrzyni automatycznej są tylko cztery biegi dlatego gdyż bieg pierwszy odpowiadał drugiemu w skrzyni manualnej dzięki temu bieg czwarty w skrzyni automatycznej jest odpowiednikiem biegu piątego w skrzyni manualnej.
Tak jak w skrzyni manualnej różnice w silniku 1.6 i 2.0 polegały na zmianie przełożenia głównego.
Poniżej zamieściłem tabelkę która przedstawia różnice pomiędzy skrzyniami oraz wersjami silnikowymi.


 nr biegu  1.6 DOHC manualna  1.6 DOHC automat  2.0 DOHC manualna  2.0 DOHC automat 
13.5452.4123.5452.412
22.1581.3692.1581.369
31.4781.0001.4781.000
41.1290.7391.1290.739
50.886----0.886----
bieg wsteczny3.3332.8283.3332.828
przełożenie główne3.7224.4053.5504.405

Ciekawostką może być to że w instrukcji uwzględniono także silnik 2.0 SOHC, gdzie różnica polegała na tym że w skrzyni manualnej przełożenie przekładni głównej jest takie samo jak dla silnika 1.6 DOHC (3.722) a dla skrzyni automatycznej wynosi (4.225).
To samo tyczy się silnika 1,8 DOHC gdzie przełożenie przekładni głównej dla skrzyni manualnej są takie same jak dla silnika 1.6 DOHC (3.722) a dla automatu wynoszą (4.979).
Mamy także silnik 1.5 DOHC w którym nie ma opcji montowania skrzyni automatycznej a przełożenie przekładni głównej wynosiło lub miało wynosić (4.176) była także możliwość zastosowania przełożenia (3.722) tak jak dla silnika 1.6 DOHC.



Darmowy hosting http://www.osemka.pl
Projekt strony Eliasz Piotr, Niepołomice 2011